27 Juin 2016 – Séminaire "Utilisation d’approches d’inférence causale pour l’analyse des inégalités socio-économiques de la survie du cancer"

12 h15 Amphithéâtre Louis, Institut de Santé Publique, d'Épidémiologie et de Développement, campus Bordeaux Carreire

Une intervention du Dr Bernard Rachet, Professor of cancer epidemiology, Cancer Survival Group, Department of Non-Communicable Disease Epidemiology, London School of Hygiene and Tropical Medicine, London, UK.

Cet évènement de la Fédération de Recherche Santé Publique, Société,  du BPH, Bordeaux Population Health - UMR 1219  et de l'ISPED Institut de Santé Publique, d’Épidémiologie et de Développement est donné dans le cadre des séminaires "Recherche et Pratique en Santé publique".

Résumé

Bernard Rachet qualified in medicine in France and worked as a clinician before entering epidemiological research. He completed an MSc in Epidemiology in Paris and a PhD in Epidemiology at the International Agency for Research on Cancer (IARC), Lyon, France. Before joining the London School of Hygiene and Tropical Medicine in July 2002, he spent three years as a postdoctoral fellow in Montréal (Canada), where he mainly worked on cancer risks associated with occupational and environmental exposures, and on developments in methodology.

His current research is centred on inequalities in cancer survival. He is leading a wide range of projects to quantify, describe and explain patterns and trends in cancer survival by socio-economic group, geographic area and ethnicity, as well as extending the methodology and tools for survival analysis, in collaboration with many research partners in the UK and around the world.

A l'invitation de Simone Mathoulin-Pélissier (équipe EPICENE - BPH)

>> Plus d'informations

Localisation de l’événement

Tram A, arrêt Hôpital Pellegrin.